Jsem ruka a mám prsty ve spoustě špatných věcí

Mladé dárce krve se snaží oslovit nejnovější reklama Českého červeného kříže – příběh lidských rukou, které umí všelicos špatného, ale dokážou konat i ušlechtilé věci. Jako třeba darovat krev. Už jste ji viděli?

ruka

„Jsem závislačka, motherfucker, podvádím… no a? Tak jsem mrcha. Chcípni! Nic mi není cizí, až na pravidla. Hejt, žádnej happyend. Nemůžu si pomoct. Máš strach, kam až dokážu zajít? Neodpouštím. Tebe i sebe zničím, všechno ničím. Trestám, ubližuju, ponižuju. Jsem hráčka s ohněm, s osudem, se smrtí! My ruce ale můžeme konat i dobro. Píchni nám s tím.“

Jaký význam dáš své ruce, záleží jen na tobě. Daruj krev, pravidelně. Český červený kříž.

Minutový televizní spot vyzývající k dárcovství vznikl ve spolupráci s reklamní agenturou Comtech_CAN, která má pomáhání v krvi a stojí tak i za dalšími kampaněmi Českého červeného kříže.

OD Z DO A aneb od zadání až po akci na place

Jak se vůbec rodí taková kampaň? Reklamní agentura připraví na základě zadání od klienta (ČČK) hned několik kreativních návrhů. V případě tohoto spotu (video reklamy) jich bylo dokonce 6! Z nich si klient po prezentaci od agentury vybere vítězný nápad a osloví se filmová produkce, která doporučí režiséra. Poté už se ladí scénář, kreslí se storyboard (děj v obrázcích), hledají se lokace (místa pro natáčení), shání se rekvizity, probíhá konkurz na účinkující.

KDO PŘILOŽIL RUCE K DÍLU?

Tentokrát nahradily herce před kamerou ruce. Ty totiž hrají hlavní roli i při samotném odběru krve. Před kamerou se tak představily třeba paže režiséra Marka Partyše, či dalších členů filmového štábu.

Á… AKCE

Příběh ožívá na place. Věřte, že i při natáčení mrazivých scén může být pěkně horko.

Vlevo: shootingboard – finální sled scén, vpravo: reálná akce.

NATÁČENÍ NA TRANSFUZNÍ STANICI

Klapka padla také na odběrovém místě Thomayerovy nemocnice. V závěrečném záběru se tak mihne skutečná zdravotní sestřička a můžete vidět i opravdovou krev!

NEPOUŽITÉ SCÉNY aneb co vypadlo ve střižně

Dva natáčecí dny znamenají hodiny filmového materiálu. Použito bylo nakonec jen 60 vteřin. Ne všechny scény se tak v reklamě nakonec objevily.

SLOVNÍČEK REKLAMNÍCH POJMŮ

 

BRIEF – zadání od klienta

TREATMENT – režijní popis realizace scénáře 

VOICE OVER – hlas/komentář na pozadí reklamy

KONCEPT – tvůrčí nápad

EXEKUCE – provedení reklamy

IDEA – hlavní myšlenka kampaně

CÍLOVÁ SKUPINA – ti, které chceme kampaní oslovit

COPYWRITER – reklamní textař

ART DIRECTOR – výtvarník odpovědný za vizuální ztvárnění

IDEA MAKER – reklamní kreativec, který vymýšlí nápady

ACCOUNT MANAGER – zástupce agentury, který komunikuje s klientem

CREATIVE DIRECTOR – kreativní ředitel, vedoucí kreativního týmu

SCRIPT – scénář (popis děje reklamy)

CLAIM – slogan značky/brandu

HEADLINE – reklamní titulek

LOGO – grafický symbol značky

TENDR – veřejná soutěž, výběrové řízení

ASAP – zkratka pro „co nejrychleji“

MANDATORIES – povinné prvky v reklamě zadané klientem