Jsem ruka a mám prsty ve spoustě špatných věcí
Mladé dárce krve se snaží oslovit nejnovější reklama Českého červeného kříže – příběh lidských rukou, které umí všelicos špatného, ale dokážou konat i ušlechtilé věci. Jako třeba darovat krev. Už jste ji viděli?

„Jsem závislačka, motherfucker, podvádím… no a? Tak jsem mrcha. Chcípni! Nic mi není cizí, až na pravidla. Hejt, žádnej happyend. Nemůžu si pomoct. Máš strach, kam až dokážu zajít? Neodpouštím. Tebe i sebe zničím, všechno ničím. Trestám, ubližuju, ponižuju. Jsem hráčka s ohněm, s osudem, se smrtí! My ruce ale můžeme konat i dobro. Píchni nám s tím.“
Jaký význam dáš své ruce, záleží jen na tobě. Daruj krev, pravidelně. Český červený kříž.
Minutový televizní spot vyzývající k dárcovství vznikl ve spolupráci s reklamní agenturou Comtech_CAN, která má pomáhání v krvi a stojí tak i za dalšími kampaněmi Českého červeného kříže.
OD Z DO A aneb od zadání až po akci na place
Jak se vůbec rodí taková kampaň? Reklamní agentura připraví na základě zadání od klienta (ČČK) hned několik kreativních návrhů. V případě tohoto spotu (video reklamy) jich bylo dokonce 6! Z nich si klient po prezentaci od agentury vybere vítězný nápad a osloví se filmová produkce, která doporučí režiséra. Poté už se ladí scénář, kreslí se storyboard (děj v obrázcích), hledají se lokace (místa pro natáčení), shání se rekvizity, probíhá konkurz na účinkující.
KDO PŘILOŽIL RUCE K DÍLU?
Tentokrát nahradily herce před kamerou ruce. Ty totiž hrají hlavní roli i při samotném odběru krve. Před kamerou se tak představily třeba paže režiséra Marka Partyše, či dalších členů filmového štábu.
Á… AKCE
Příběh ožívá na place. Věřte, že i při natáčení mrazivých scén může být pěkně horko.
Vlevo: shootingboard – finální sled scén, vpravo: reálná akce.
NATÁČENÍ NA TRANSFUZNÍ STANICI
Klapka padla také na odběrovém místě Thomayerovy nemocnice. V závěrečném záběru se tak mihne skutečná zdravotní sestřička a můžete vidět i opravdovou krev!
NEPOUŽITÉ SCÉNY aneb co vypadlo ve střižně
Dva natáčecí dny znamenají hodiny filmového materiálu. Použito bylo nakonec jen 60 vteřin. Ne všechny scény se tak v reklamě nakonec objevily.