Když zachraňujete tonoucího

zachran

Co kluci udělali špatně?

Patrik a Matěj se procházeli kolem řeky. Najednou uviděli malou holčičku, jak spadla z loďky do vody. Kluci se okamžitě rozhodli, že holčičku zachrání. Přitom ale udělali spoustu chyb. Zkuste najít, které části postupu jsou nesprávné.

  1. Patrik a Matěj šli ze školy. Nebylo žádné velké horko, proto měli oba kluci bundy. Než skočí do vody, hodili na zem batohy a sundali si bundy.
  2. Potom oba rychle skočili do vody.
  3. Plavali k topící se holčičce, ale měli strach se přiblížit úplně až k ní. Proto chvíli čekali na místě kousek od ní.
  4. Jenže dívka sebou stále házela ve vodě a kluci nevěděli, co dělat. Proto Patrik zůstal na místě a Matěj plaval zpátky ke břehu. Měl vedle batohu položenou tašku s míčem, který používali na tělocviku.
  5. Matěj se i s míčem vrátil k tonoucí holčičce, podal jí míč, ona se míče chytila a spolu s Patrikem ji dotáhli ke břehu. Na břeh už holčička vylezla sama, i když měla trochu problém protáhnout se kolem pramice přivázané u břehu.
  6. Patrik a Matěj se holčičky zeptali na její adresu. Bydlí nedaleko a šla si jen něco koupit do obchodu. U řeky uviděla loďku a chtěla ji vyzkoušet. Chlapci usoudili, že holčička je v pořádku, doporučili jí, aby šla domů, vzali si svoje věci a šli domů také.

Špatný postup je v bodech:

b) a f)

Mohli kluci postupovat ještě lépe?
Ano! Nejlepší postup by byl: Svléknout bundy, jeden volá záchrannou službu, druhý zachraňuje. Nejprve je lépe se pokusit o záchranu z loďky nebo pomocí míče. Po vytažení z vody nenecháváme pacienta samotného, předáme záchranné službě nebo alespoň rodičům.